Virhe
  • Table '.\hanke_meok\mim_vvisitcounter' is marked as crashed and should be repaired SQL=SELECT count( * ) AS records, MAX( id ) AS max FROM mim_vvisitcounter

Tavoitteet

Hankkeen yleistavoitteita ovat:

  • tukea täydennyskoulutuksella ja uudella erityisosaamisella musiikkialalla, seurakunnissa ja kouluissa työskentelevien musiikki- ja opetusalan ammattilaisten osaamista, työuran kehittymistä, työllistymistä sekä elinikäistä oppimista
  • kehittää taiteen perusopetuksessa, koulu- ja seurakuntatyössä sekä musiikkialalla työskentelevien osaamista vastaamaan lasten, nuorten ja aikuisten muuttuneita tarpeita
  • mahdollistaa erityispedagogisen osaamisen ja yrittäjyysosaamisen saatavuus musiikkialan ammatillisessa koulutuksessa, jotta koulutus vastaisi muuttuvan työelämän haasteisiin
  • edistää erilaisten oppijoiden tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta musiikki- ja musiikkioppilaitoskulttuurissa sekä musiikin ammattilaisten opetus-/asiakastyön kohderyhmässä
  • lisätä oppimateriaalien, sisältöjen ja palvelujen helppoa saatavuutta
  • vahvistaa uusin keinovaroin ja taidoin hankkeessa toimivien oppilaitosten ja muiden laitosten ja tahojen osaamista ja valtakunnallista kilpailukykyä sekä turvata näin alueen työpaikkoja
  • edistää alan toimijoiden verkostoitumista työelämätahojen kanssa

spesifit tavoitteet ovat

  • musiikin erityispedagogiikkaan painottuvien opetussisältöjen, innovatiivisten menetelmien ja välineiden, ohjeistuksen (mm. erilaisen oppijan ohjaus, opetustapahtuman ja -sisällön suunnittelu) ja oppimateriaalin kehittäminen ja tuottaminen musiikin parissa toimivien ammattilaisten ja heidän asiakasryhmiensä tarpeisiin
  • pedagogisten toimintamallien uudistaminen ja testaus
  • tukea lyhytkestoisin koulutuksin hoito- ja kasvatusalan ammattilaisten työtapojen kehittämistä
  • uusien työskentelymenetelmien ja hyvien käytäntöjen levittäminen ja käytön tukeminen musiikkioppilaitoksissa ja muilla tahoilla
  • erilaisten oppijoiden oppimisen mahdollistaminen sekä yksilöopetuksen että ryhmäopetuksen ympäristöissä